PALS

Quasi sense temps de pair l’experiència de Formentera, marxem amb en Marcel i la Dolors a passar tres dies al Baix Empordà. Ens allotgem al Mas Pericay a tocar de Pals.

El Mas es molt gran però està completament desordenat, sembla un establiment vingut a menys i que caldria una forta inversió per posar-l’ho al dia. El nostre apartament es correcte i suficient per passar un parell de dies però l’entorn exceptuant la piscina es un pèl decebedor.

El primer dia es Sant Joan i ens plantegem anar a Sa Tuna a la platja però ens trobem el pàrquing (petit) ple i no ens toca més remei que apropar-nos fins a la Cala d’Aiguafreda on si que podem estacionar el vehicle i gaudir d’un petit bany malgrat que el dia no acompanya massa.

La tarda s’arregla i podem fer un bon bany a la piscina que a diferència de la resta de les instal·lacions si que presenta un bon aspecte i fa de bon banyar-s’hi. Cap al tard ens arribem fins a Pals per fer una petita volta per aquesta meravellosa vil·la medieval que sempre fa de bon passejar. Per sopar ens arribem fins a Sant Feliu de Boada i a Can Joan ens cruspim un sopar de Revetlla (tot i que la revetlla era ahir) que ens deixa prou satisfets.

L’endemà fem una breu excursió pels Quermanys (Gros i Petit) però abans ens arribem fins a la platja de l’Illa Roja on deixem la Paqui que no vindrà a la caminada i així podrà esperar-nos a que tornem tot fent uns quants capbussaments i prenen el solet.

El Quermany Gros es una muntanya de 227 metres i juntament amb el Quermany petit formen un dels darrers contraforts de les muntanyes de Begur. La caminada que dura un parell d’hores ens porta també a les Mines d’en Bernat d’on s’extreien argiles especials que eren emprades a la indústria de la ceràmica de la Bisbal d’Empordà i que tancaren a la dècada de 1950.

En acabar la caminada ens retrobem amb la Paqui a la platja de l’Illa Roja i així ens podem relaxar una mica.

A la tarda ens apropem fins a la botiga de vins i licors Grau situada a Palafrugell. Es un immens supermercat especialitzat en tot tipus de begudes alcohòliques amb preferència pels vins de totes les comarques i preus (n’hi havia un de 29000€) i que darrerament surt anunciat a TV3

Sortint amb unes quantes ampolles de preu més a l’abast de la nostra butxaca ens apropem fins a Fontclara per veure el Monestir de Sant Pau que data del Segle XII. Hi ha unes interessants pintures murals situades a l’arc triomfal i a l’absis que no podem veure perquè com era de suposar l’església es tancada i ens hem d’acontentar en veure-les en un plafó metàl·lic situat a la plaça que hi ha enfront del Monestir. Sopem a La Vila un restaurant que ja coneixíem d’altres estades a Pals i així tanquem el segon dia del nostre periple per terres del Baix Empordà.

El darrer dia al matí fem cap a Sa Riera una de les cales de Begur i tal com vàrem fer ahir deixem a la Paqui a la platja i nosaltres tres (Dolors, Marcel i jo) fem un tros de Camí de Ronda i més concretament el tram que va de Sa Riera a Aiguafreda, la idea era arribar a Sa Tuna però per un problema de temps no ens va ser possible.

Retornem a Sa Riera per l’interior i desprès de compartir un bany tots quatre i de fer un mos al Recer Mariner emprenem el retorn a Premià, ens ho hem passat bé i sobretot hem gaudit de molt bona companyia amb en Marcel i la Dolors.