ESTANYS DE SABOREDO PER LA VALL DE RUDA

Molt de temps portava la Paqui preguntant-se a on conduïa aquella pista que tot pujant pel port de la Bonaigua (costat Val d'Aran) es veia al fons de la vall coneguda com Vall de Ruda. Doncs be arriba fins als estanys de Saboredo situats formant un circ que porta el mateix nom. Enguany no voliem deixar passar l'ocasió d'apropar-nos-hi i dit i fet. Amb la companyia de les Families Herruzo i Boiza, varem acostar-nos fins a la Val d'Aran i des d'allí varem enfilar la pista fins al Pont de Locampo. Allà varem deixar el nostre cotxe i amb el tot terreny del Miguel Boiza varem apropar-nos fins un tros més enllà on la pista definitivament s'acaba.
A partir d'aquí per un camí ben marcat i no massa costerut (excepte el tram final) en un parell d'hores ens varem plantar al refugi de Saboredo a 2300m. Aquest refugi que últimament s'ha vist ampliat en un pis, forma part del circuit dels "Carros de Foc".
Enfront del refugi hi ha tres llacs no represats (Baish, Miei i Naut), remuntem una mica i arribem a l'Estany Major de Saboredo i al Naut de Saboredo.
Com que encara tenim forces, ens enfilem fins a l'Estany Gelat que es troba a 2491m i on la Paqui es remulla de dalt a baix. El paisatge es d'alta muntanya i cal dir que val molt la pena arribar-hi. A la baixada una marmota ens surt el pas i es deixa fotografiar. Un mos i una xerrada amb el guarda del refugi i tot seguit retornem al punt de partida on posem fi a la travessa, que ha estat molt agraïda i menys cansada del que en principi ens pensàvem, potser es que ja estàvem més en forma.