3 DIES A L’ALT BERGUEDÀ

Divendres 22/04/2011

Tot i les perspectives de mal temps pel cap de setmana, ens arribem fins a l’Hostal Ca l’Andreu de Saldes on hi tenim reservada una habitació per la nit de divendres i dissabte.
Desprès de demanar informació a l’Oficina de Turisme del Berguedà situada a l’entrada de la capital de la comarca on som molt ben atesos per la noia que ho porta, fem via fins a l’Hostal. Es acollidor i modern i el tracte exquisit, sembla que hi estarem bé.
Un cop instal•lats ens plantem a Saldes i en el bar de la població fem unes tapes per matar la gana, això ja serà el nostre dinar.
Un cop dinats fem fins al Santuari de Gresolet tot seguint una pista en molt bon estat, ja feia molt de temps que hi volia anar doncs sempre me n’havien quedat ganes. El Santuari es tancat, al costat hi ha una casa refugi i una àrea de picnic on algunes persones estant dinant. Mentre donem un volt per allí, comença a ploure i aquesta pluja ja pràcticament no ens deixarà en aquests dies.
Seguint la pista arribem a Gisclareny un petit llogarret des d’on es divisa la cara nord del Pedraforca, hi ha cases molt arreglades i llegim que fa uns anys hi hagué molta activitat tant ramadera com industrial, sembla mentida doncs ja no en queda pràcticament res, el poble però es coquetó tot i que no ens hi trobem ningú.
Seguim la carretera i arribem fins a Bagà, abans hem intentat sense èxit trobar la Dou del Bastareny, tot i que el camí estava ben indicat, no ens hem sortit.
A Bagà segueix plovent i fem un petit volt abans de tornar a Cal Andreu on gaudirem d’un bon sopar.

Dissabte 23/04/2011

Sant Jordi, una rosa sobre la taula de l’esmorzar obsequi de la direcció de l’Hostal. Plou a estones, agafem el cotxe i anem fins a Gòsol on fem un volt sota una pluja fina, hi ha bastant d’ambient, fem quatre fotos, anem fins a Cal Febre, la casa de la Montse i pugem fins al castell, aquí comença a ploure més fort i ja no ens abandonarà la pluja en quasi tot el dia. Saludem la Lola (la germana de la Montse) i la Marta la seva filla i veient que el temps no millora baixem fins a Berga a través de la carretera que uneix el coll de Trapa amb Vallcebre i d’allí fins a Guardiola. A Berga dinem i donem un volt, surt una mica el sol però al cap de poc tornen les gotes i anem cap a retiro, el Pedraforca està tot emboirat, ens arribem fins al Mirador de Gresolet a la falda de la muntanya, però no es veu res i ens dirigim cap a l’hotel. Avui sopem en família doncs la majoria de la gent ha anat a Saldes a veure el Barça que juga contra l’Osasuna.

Diumenge 24/04/2011

El dia es lleva ennuvolat i amb molta boira baixa, però de moment no plou i no sembla que aquest matí ho hagi de fer. Pugem fins a Ca la Pona, en aquest casa ara reconvertida al Turisme Rural, hi vàrem venir uns quants anys de Colònies amb el Grup d’Esplai de la Parròquia, gràcies a Mn Felip Casañas, doncs la casa era de la caixa d’Estalvis de Sabadell i un germà seu hi treballava i ens feu els tràmits corresponents.. La Paqui no hi havia estat mai i l’hi va fer gràcia veure la casa de la que havia sentit parlar tantes vegades.
Retornem al Mirador de Gresolet, avui si que es veu la bona vista que té amb el Santuari al fons de la vall.
Després de fer fotos enfilem el camí de tornada, ho fem per Gòsol, Josa del Cadí, Tuixén i Sant Llorenç de Morunys. Abans d’arribar a Sant Llorenç, parem al Codó a omplir unes garrafes d’aigua que portem i anem a Sant Serni del Grau a fer unes fotos, aquesta petita ermita ens te el cor robat i em recorda quan érem a Sant Llorenç i ens hi arribàvem a la tarda per berenar. El meu pare la va dibuixar en un bloc de notes, nosaltres que no som tan bons dibuixants ens hem conformat amb unes fotos. Per no perdre el costum, torna a ploure i per tant després de fer un mos al bar que hi ha al costat de la benzinera, enfilem la carretera del pantà de la Llosa del Cavall i cap a casa. Els tres dies han passat volant i encara que el temps no ens ha acompanyat a Cal Andreu ens han tractat molt be i hem pogut desconnectar una mica.

Anònim ha dit…
Hola!

La pista forestal de Saldes-Gresolet-Gisclareny és apta per a un turisme??

Gràcies per la info!

Jordi
Gràcies pel teu interès i comentari
Si, la pista es apta per turismes fins al Gresolet i continua fins a Gisclareny on ja es asfaltada fins a Bagà. Nosaltres hi varem anar amb un Ford Focus i fora d'algun punt on has d'anar una mica en compte per les roderes sobretot si ha plogut està molt ben arranjada. Al Gresolet hi ha un refugi i una àrea de Pic-Nic.