Vacances 2009

Diumenge Dia 2 d’Agost

Ja han arribat les vacances, desprès d’un mes de Juliol absolutament esgotador amb baixa laboral i ERO inclosos, comencem el mes d’Agost amb ganes de descansar i relaxar-nos una miqueta. Arrenquen les vacances.

Hem quedat a quarts de dues a l’Hotel La Ribera “Els Cards” de Ribera de Cardós, per dinar tota la colla. Sembla que serem més de trenta i ens han demanat puntualitat. Abans ja hem tingut temps d’arribar-nos a comprar la loteria a Sort, la carn i els yogourts a Ainet i també de saludar a tota la gent, alguns feia un any que no ens havíem vist.

Disfrutem d’un bon dinar i entaulats es la millor manera de posar fil a l’agulla, fer plans i comentar com ha anat l’any, com sempre hi ha de tot.

La tarda serveix per instal·lar-nos, fer una xerradeta amb en Josep Mª i la Carme del Càmping i saber que a Salau feia molt de fred amb boira ploranera, ens ho expliquen en Jordi i la Maite que hi ha anat com cada any, nosaltres enguany hem fet campana.

Al càmping fa fresqueta i s’agraeix després de la calor dels darrers dies.

Estem cansats i anem a dormir aviat. Holidays are running.

Dilluns Dia 3 d’Agost

Dia de relax i poc moviment. Ens escapem a Estèrri, comprem unes botes per “trekking” i fem una cerveseta amb la companyia de les families Mena i Bouza.

A la tarda amb la colla ens anem a fer un tomb pel camí dels “bunquers” que hi ha al voltant del càmping, es una passajedeta d’una hora i va bé per començar a moure les cames.

Quan tornem la Carme i el Toni, una parella de Vilafranca que fa anys que pugen, ens ensenyen el mòbilhome que varen comprar i que tenen instal·lat al càmping, es molt acollidor i està molt bé, diuen que hi estan molt còmodes i que han anat pujant durant l’any.

A la nit sopar col·lectiu, en Pedro Herruzo ens ha fet truita de patates, molt bona. La Paqui ha fet crispetes que els nens “devoren” a la Carpa mentre els vampirs de “Crepúsculo” es devoren entre ells.

Dimarts Dia 4 d’Agost

Si avui es dimarts, a Sort hi ha mercat i mig càmping allà ens hem trobat.

Una remullada a la piscina i a la tarda una nova sessió de relax. La Paqui està cansada, l’ha trucada per un tema de la feina a les 3 de la matinada i ja no ha dormit. La veritat es que es una història molt trista i descansant intenta oblidar-la una mica.

Dimecres Dia 5 d’Agost

Ens escapem a Besàn, aquest poble de la Vall Ferrera, abandonat des de fa molts anys i només accessible a peu, té un encant especial tot i que les cases enderrocades l’hi donen un aire fantasmagòric. No trobem ningú ni a l’anar ni al tornar.

Dijous Dia 6 d’Agost

Avui fem una excursió als Llacs de Colomers a la Vall d’Aràn. Som una bona colla. Sortim aviat per ser als Banys de Tredós a les 9 del matí. Allí agafem un taxi que per 3€ ens porta al final de la pista, d’on amb ¾ d’hora som al Refugi de Colomers, punt de partida de la ruta. Podem fer la llarga (5h) o la curta (2h30’), finalment i per temes de temps fem la curta. El recorregut es preciós, fa un dia esplèndid i fins i tot la Paqui i algú més s’acaben banyant a l’Estany Cabidornats.

Disfrutem molt i per arrodonir el dia rés millor que anar a Espot i menjar una Olla Pallaresa a Cal Juqim. Que bona que calentona!!!!

Divendres Dia 7 d’Agost

Descansem de la caminata i ens llevem tard, una passejada a Ainet de Cardós pel costat del riu. A Cassibrós un pagès ens diu que si el Puitavaca està fos, pluja segura. Al migdia comença a ploure i no para en tota la tarda. Anem a Tirvía a buscar coques sota una pluja torrencial, ens acompanyen en Jordi i la Maite. Aprofitem per veure l’exposició que en Serramont té al xalet de la localitat. Una mica de tertúlia i sense que pari de ploure ens arribem al càmping. Avui hi ha la festa i això vol dir que els “Esquitx” ens obsequiaran amb un altre vetllada calcada a la de l’any passat, quan comencen no plou i no ens lliurem de la seva actuació.

Dissabte Dia 8 d’Agost

El dia s’aixeca una mica ennuvolat, però fa sol. Amb en Jordi Iserte fill ens plantem a Andorra. Quatre compres, poca electrònica i molta roba. Els temps estan canviant, i els negocis també, Andorra ja no es el que era, però no ho enyoro, l’autèntica Andorra està a les muntanyes, just quan acaben les botigues.

Quan sortim, cau el diluvi universal, aigua a dojo que desapareix en arribar al Port del Cantó, però que tornarà a la nit per no deixar-nos dormir.

Diumenge Dia 9 d’Agost

Quina nit de llamps i trons i aigua, hem quedat ben remullats.

Anem a dinar a Ainet de Besàn, a un lloc que ens han recomanat, la relació qualitat-preu es excel·lent, dinem molt bé i amb una bona sobretaula.

Tornem al càmping i fem temps esperant que arribin l’Ariadna i la Txell, veient el concurs de bitlles catalanes que fan al Càmping per segon any. El nivell es prou alt i passem una estona entretinguts.

A quarts de nou arriben les convidades, han tingut bon viatge i estan cansades. El dia s’acaba mentre elles sopen i nosaltres xerrem una estona. Ja ens hem cruspit una setmana.

Dilluns Dia 10 d’Agost

No podem dir que hem anat de vacances sense haver passat per Tor. Amb en Pep, la Imma i la Mariona ens apropem fins aquest poble perdut. Per primer cop pugem al castell d’on hi ha una vista impressionant, bé hi ha quatre runes. Tornant la Paqui busca mores i maduixetes, però tot està molt sec.

A la tarda celebrem el cumpleanys de la filla mitjana dels Ventura (10 anys) i s’acaba la jornada al cinema veient “Mamma Mia”. L’Ariadna i la Txell es preparen per pujar a Surri, actuen els “Esquitx”

Dimarts Dia 11 d’Agost

Pic-nic al Pla de Boavi. La pista a diferència d’altres anys esta bastant bé, no hi ha sots ni roderes. Anem amb el Terrano de la Txell, l’Ari i ella s’han apuntat i tots quatre juntament amb la colla habitual disfrutem d’un dia de sol i tranquil·litat en aquest planell tan bonic a 1460m d’alçada.

Dimecres Dia 12 d’Agost

El matí baixem a Sort. No es dimarts i per tant no hi ha mercat, però deu n’hi do de la gent que fa cua a la loteria, que compra al Plusfresc i que es passeja pels carrers. Comprem quatre coses i tonem al càmping. Hi hem anat amb en Pere i la Nuri i així hem petat la xerrada.

A la tarda, relax al càmping.

Dijous Dia 13 d’Agost

Sortida als Llacs del Port i de la Mariola. Pugem amb 4x4 fins a la Font de la Costa on deixem els cotxes. Enfilem cap a l’Estany del Port, llueix el sol i fa caloreta, poc abans d’arribar veiem uns isards a l’altre costat de la carena.

Tot just arribem a l’estany, ja agafem el trencall del llac de la Mariola, encara que hi ha qui es queda al del Port.

Ens plantem al llac en 45’. Hi trobem una parella acampada amb una canoa de kayak, ens diuen que porten des de Diumenge, que la canoa pesa 16Kg desinflada, però cal afegir-hi la manxa, la tenda i el menjar, en fi que estan en forma.

Hi ha molta tranquil·litat i la veritat es que deu ser “xulo” anar amb kayak per aquestes aigües. La Paqui no arriba a tant, però ho disfruta amb un bany sota la mirada del Pic de la Mariola, justament ahir un excursionista hi va perdre la vida en relliscar per un terraplè. Son els perills de l’alta muntanya, llàstima que el preu sigui tan elevat.

Tornem al llac del Port, ja hi som tots, fem la foto oficial i comencem a baixar.

Passem pel càmping, una dutxa i ens acostem a Espot a fer una altre “olla pallaresa” a Cal Juquim. Som 40 i pico. L’olla està boníssima com sempre.

Divendres Dia 14 d’Agost

Relax total, no es belluguem del càmping en tot el dia, això son vacances. H aprofitem per fer el dinar de Germanor, ja que demà comencen les retirades.

Dissabte Dia 15 d’Agost

Per anar acabant, fem una excursió la Paqui i Jo solets. Ens arribem a Espot per veure si podem pujar a l’Estany Negre i d’allí fer una volta pels llacs que hi ha mes amunt.

L’any passat ens vàrem quedar amb les ganes. Aquest any hi ha més sort i aconseguim pujar desprès d’esperar uns 40’.

En una hora i per un camí infernal el Land Rover es planta al Refugi Josep Mª Blanc. Allí ens deixen i ens recolliran a les cinc a una hora de camí a la Presa de Lladres, així s’estalvien el més fort de la pujada.

Sortim del costat del refugi, admirant les aigües tranquiles dels llacs Trullo, Tort i Negre i enfilem cap a l’estany de la Coveta, i després cap al de la Llastra. La Paqui es fa una petita reblincada però diu que pot continuar, ho fem fins al L’Estany del Cap del Port, es part de la travessa de Carros de Foc, quan arribem al llac que es bastant gran, ens trobem que estem a la vora del Coll de Saburó, si el passem ens plantem a la Vall Fosca, al Refugi de la Colomina. Ho deixarem per un altre any.

Comencem a baixar, el dia es comença a complicar, el cel es va enfosquint i el turmell de la Paqui l’hi comença a fer mal.

Dinem a la Coveta i arribem al refugi novament amb unes petites gotellades que es van escapant. La Paqui pateix amb el seu turmell i enfilem per la pista cap a la presa de Lladres, tenim 1h 30’ per agafar el jeep. Comença a pedregar i desprès a ploure, baixem a poc a poc, la Paqui no pot anar més depressa. Finalment arribem a l’hora a baix, no cal que ens esperin els taxis arriben a la mateixa hora que nosaltres.

Acabem 40’ més tard a Espot i cap a la Borda. Ha estat un dia complert.

Diumenge Dia 16 d’Agost de 2009

Ens recuperem de la caminata d’ahir. En LLuis i la Teresa ja marxen, ahir ho varen fer en Jordi Iserte i la Maite. També en Pep, la Imma i la petita Mariona tornen a casa. Ens visiten l’Oscar i la Carme, han arribat avui i es queden fins dissabte. A la tarda plou i aprofitem per anar guardant les coses. Ja m’ho diu la Carme, per la Festa Major d’Ainet sempre plou. Al vespre vaig al bar amb en Pere i en Francesc Ventura a veure l’anada de la Supercopa entre el Barça i l’Athletic de Bilbao, guanya el Barça 1 a 2. En LLuis ha pujat tres cops a la Pica d’Estats, l’any passat no ho va poder fer pel mal temps i aquest any s’ha tret l’espina, però potser ja en fa un gra massa, aviat no hi haurà foto de la Pica sense que hi surti ell.

Dilluns dia 17 d’Agost de 2009

Avui ja marxem, anem recollint les coses, ens despedim de la gent del càmping (Pares del Gerard, Abuelos, La Carme i el Toni de Vilafranca, etc..) Passem per la recepció, diem adéu a la Carme, el Roger, l’Eli i el Josep Mª, com sempre ens han tractat de meravella i ens hi hem trobat com a casa. L’hi dic a l’Eli que ja ens escriurem al facebook.

Amb en Pere, la Nuri, el Miguel, l’Amàlia i els pares i germana del Miguel anem a l’Esquirol a dinar, vàrem començar dinant a Ribera i acabem aquí a Ainet. El cercle es tanca.

A les 4 de la tarda agafem la carretera i tornem cap a casa. Quan després de parar a Agramunt, la Susanna ens truca al mòbil dient que l’avi es a l’hospital amb una llaga al peu que sembla que s’ha infectat, ens adonem que la crua realitat ha tornat i que definitivament les vacances han acabat.

Jesús Esquitx ha dit…
Sóc el Jesús del Duet Esquitx. Vull fer un comentari respecte al tema de l'actuació de l'Esquitx al càmping i a Surri. Parles d'una actuació "calcada" a la de l'any passat. Nosaltres estem permanentment muntant peces noves de repertori,però al final resulta que en aquestes festes t'acaben demanant les típiques "horterades", com és el cas del "tractot amarillo" (només la toquem 2 cops l'any: a Surri i al càmping). Si veus l'Esquitx en altres ambients, veuràs un duet bastant diferent. En qualsevol cas agraeixo els teus comentaris, doncs ajuden a "posar-se les piles". Salutacions i bones vacances.