VACANCES 2008

DISSABTE DIA 2-D’AGOST DE 2008

Ja estem de vacances, doncs apa cap a “La Borda del Pubill”, un any més. Carreguem el cotxe amb els estris, menjar i les il•lusions i direcció Ribera.
L’Ariadna no puja, però el Queco sí, esperem que es porti bé, je je...
Quatre horetes amb parada per esmorzar, comprar la loteria a la “Bruixa d’Or” aprofitant que hi ha poca gent i després de passar pel súper, la “xacinería d’Ainet” i la botiga de Cal Joanet, ens plantem al càmping.
La gent de la colla ja ens esperava i al Restarant “La Ribera” dinem 28 per celebrar que les vacances han començat i tots un any més ens hem retrobat.
Tarda d’instal•lació i a dormir aviat que demà hem de pujar a “Salau”.
Per cert m’he pujat la segona part “d’Els Pilars de la Terra” que es diu “Un Mon sense fi”. Té 1258 planes, a veure quantes en llegeixo. Avui fins a la pàgina 52.

DIUMENGE DIA 3 D’AGOST DE 2008

A les 7 del matí a la barrera del Càmping, i amb en Jordi Iserte, la Maite i en Manolo (pare d’en Gerard) i nosaltres dos omplim el jeep i cap a Salau falta gent.
L’ambient es el de sempre. Una llarga xerrada amb els trabucaires de Gràcia sobre el teixit social i cultural del barri, probablement el millor de Barcelona en aquest sentit. Hem fet fotos que els hi enviarem en arribar a casa. Parlaments, música i una sensació de pressa en acabar els actes, ens transporten al migdia. A les dues sortim cap a Montgarri. La pista està fatal, com el cotxe del Massa al GP d’Hungria que en arribar al santuari l’Ariadna em diu que ha trencat a tres voltes del final, sort que Hamilton també ha punxat i en Kimi ha estat tercer. Felicitats al guanyador Heikki Kovalainen i per un sorprenent Timo Glock (2on).
Una cerveseta al santuari i de tornada per Beret podem admirar l’Aneto amb la gelera i molta neu. Una vista impressionant.
Arribem al Càmping a les 6 de la tarda, una mica cansats de tant de sotrac, avui dormirem plans i demà serà un altre dia.
Avui he arribat a la pàgina 108 “d’el Mon sense Fi”.

DILLUNS DIA 4 D’AGOST DE 2008

Pànxing, això vol dir no fer res, bé llegir una mica i dedicarme a les relacions socials amb la gent que hi per aquí. Matí de gandulería. Ens hem llevat a 2/4 de deu.
A la tarda ens hem escapat fins a Escart, hi ha una dita que diu “a Escart no s’hi arriba ni per terra ni per mar”. La carretera que hi puja es molt estreta, està encaixada entre el torrent del mateix nom i unes parets de roca impressionants, dos cotxes no hi passen, sort d’algun petit apartador.
La idea es veure l’Ermita de la Mare de Déu de la Roca. La clau la té la Sra. María però ja ens adverteixen que no la deixa a ningú. L’hi demanem la clau de l’Església i ella pensa que es la del poble i ens envia a veure la Sra. Asunción, però resulta que solament té la del poble, la de l’Ermita la té la Sra. Maria i repeteix “no us la deixarà pas, no la deixa a ningú “.
Ens conformem a veure l’ermita per fora, està literalment empotrada a la paret de roca que es despenja sobre el barranc d’Escart, aprofitant una petita bauma.
Acabem sopant a la Fonda Agustí d’Esterri, els dos Peres, en Lluis i jo, amb les respectives.
Aquest matí parlant amb una gent del Càmping hem sabut que la Sra. Dolors de Cal Xep de Taüll havia mort. Ens hem quedat mol “tocats” doncs ens han vingut molts records de les vegades que havíem compartit estones a casa seva. Era una persona molt senzilla i afable que ens estimava de debò. Nosaltres també l’hi devem haver gaudit de la seva hospitalitat durant els anys en que havíem pujat a casa seva. Gràcies Dolors per tot el que ens vas oferir.
Avui he llegit fins a la pàgina 172.

DIMARTS DIA 5 D’AGOST DE 2008

Avui es dimarts oi per tant hi ha mercat a Sort. El matí el matem entre al peixateria (quina gentada), la verdura i les quatre paradetes del mercat.
Fa molta calor, ens ve de gust una piscina, mentre preparem el dinar. Avui la Paqui fa una “fideuá” que està per llepar-hi els dits.
Cap a les 6 de la tarda sortida amb la colla. Busquem la cascada d’Enseu, pel mapa sembla que es troba a Arcalís, però en aquest poble ningú en sap res. Diuen que hi ha un barranc amb aquest nom però tocant a Gerri de la Sal. Ens acostem al Santuari d’Arboló i d’allí caminant fins al nucli de Gerri.
Son les 9 de la nit i fa molta xafogor, estem a 31ºC i diuen per la tele que en els propers dies encara en farà més. Haurem d’aguantar com es pugui.
Avui he llegit fins a la pàgina 221.

DIMECRES DIA 6 D’AGOST DE 2008

Comencem el dia amb un ensurt, l’Ariadna ens truca que es a casa de la Susanna, doncs ahir va tenir un accident quan anava amb la Yara i la Rosa. No s’han fet mal però es varen endur un bon ensurt. La Yara portava el cotxe i sembla que en sortir d’un Stop al carrer Unió un cotxe que venia a molta velocitat les va envestir per un costat del darrera i les va projectar contra la vorera. El xofer de l’altre vehicle va desaparèixer durant un temps i desprès va aparèixer no se sap d’on. Atestat, papers i cap a l’hospital a fer una revisió.
Nosaltres anem a Santa magdalena amb en Jordi i la Maite i en Pere i l’Angels amb les seves filles (Anna i Elena). En Pere i l’Angels son un matrimoni de Sant Feliu que fa anys que venen al Càmping, ell es dedica a l’Animació Infantil i ella es Pediatra.
Santa Magdalena està preciós, hi ha molta tranquil•litat, el sol pica de valent però a l’ombra s’hi està d’allò més bé. Agafem maduixetes, moltes maduixetes, ens remullem al riuet que hi ha, dinem i descansem.
A la tarda tornant fem una cerveseta a Tirvia, on el Sr Cinto, que ja té 80 anys i que coneix l’Angels de quan ella era petita i anava per allí d’estiueig, ens posa al dia de diversos temes, entre ells Tor, herbes i històries de la muntanya, bé més aviat d’aquestes muntanyes. Fa molta calor.
Quan arribem al Càmping, una remullada a la piscina. Saludem a l’Anna la filla d’en Lluis que ja ha arribat. Parlem amb l’Ariadna, que sembla que es troba encara una mica “tocada” i a la nit tenim una xerrada amb els veïns de bungalow, una parella molt simpàtica, ella es diu Imma i es infermera i ell es diu Josep i dona classes a l’Institut del Vi a Villafranca, es enòleg, i així parlant de vins ens donen les dotze. Comença a ploure, potser aquesta nit refrescarà.
Avui he llegit fins a la pàgina 254.

DIJOUS DIA 7 D’AGOST DE 2008

El dia es lleva ennuvolat amb escletxes de sol, ha plogut aquesta nit i la temperatura es agradable.
Relax, una colla ha anat d’excursió als llacs Romedos i Certascan des del Pla de Boavi. La idea era tirar fort i jo he optat per quedar-me i fer vacances, lectura, migdiada i a la tarda una sortideta.
Ens decidim per Tor, visita obligada, tot i que ens han dit que la pista està en obres. Efectivament teòricament està tancada de dilluns a divendres, però sembla que aquests quinze dies d’Agost no la tanquen per facilitar l’accés a les quatre cases que hi ha.
Asfaltat fins al creuament de Norís, després la pista està preparada però encara es de terra, però molt allisada. Finalment 2.5 Km de formigó en lloc d’asfalt i quan queden 1.8 Km per arribar al poble s’acaben les obres, diuen que els de Tor no ho volen o més ben dit que es “el Palanca” que no ho vol. Passegem una mica, collim maduixes i tres rovellons, nosaltres que de boletaires “res de res”.
Avui en arribar al Càmping fa fresqueta, per fi hem pogut treure els pantalons llargs i els jerseis. Quan sopem fa vent.
Avui he llegit fina a la pàgina 362.

DIVENDRES DIA 8 D’AGOST DE 2008

Al matí excursió amb el Càmping cap a Arròs, Esterri de Cardós i fins al mirador de LLadrós. Es una passejada i s’hi apunta molta gent. Al final vermouth que no arriba per a tothom i ens ho hem passat bé.
Dia de descans, a la nit una Aigua de València amb els nostres veïns la Imma i el Josep que demà ja marxen ja que no han pogut allargar l’estada.
Avui no he tingut temps de llegir. S’han inaugurat les Olimpíades de Pequín amb una gran cerimònia que sembla que ha estat molt bonica, nosaltres però no l’hem vista.

DISSABTE DIA 9 D’AGOST DE 2008

Dinar de Germanor amb molta gent, gresca i menja. Avui si que he llegit, fins a la pàgina 468. Dia molt tranquil.

DIUMENGE DIA 10 D’AGOST DE 2008

Excursió frustrada al Llac Negre. Hem anat a Espot amb la intenció de pujar a aquest llac. Un grup ha pujat a peu, uns altres en taxi i la Paqui i jo no hem pujat ja que no hi ha hagut cap Jeep amb el mínim requerit per anar cap amunt.
Una mica emprenyats i decebuts, truco al Daniel Salvatella que es a Rialp passant uns dies per recuperar-se de l’infart que va patir ja fa uns mesos i quedem per dinar junts. Ens trobem a Sort a 2/4 de dues, abans hem donat un tomb per les paradetes (6) del mercat setmanal d’Esterri.
Dinem a l’apartament que han llogat a Rialp, tenen un gos petit que es diu Klaus. Xerrem una bona estona i després sobre els volts de les 6 fem cap el Càmping.
Amb la calor que fa, res millor que una bona remullada a la piscina. La Paqui no s’hi apunta.
Avui he llegit fina a la pàgina 512.

DILLUNS DIA 11 D’AGOST DE 2008

Amb en Jordi i la Maite sortim cap al Congost de Mont-Rebei, per una carretera plena de revolts que ens endinsa al cor del Mont-Sec. Parada a Sant Esteve de la Sarga i Alsamora. Un cop arribats al congost, comença una caminada suau que ens porta al cor d’aquesta meravella. Ens agrada molt i faig moltes fotos. Després una mica de pic-nic i una xerrada amb un noi que fa de monitor de kayak pels voltants del congost. Es d’un poble que es diu Estopiñan situat a la franja. Ens explica moltes coses, es simpàtic i agradable.
De tornada enfilem per una carretera més arreglada que mena directament a Tremp.
En Lluis Fernández ha intenta pujar a la pica, però el mal temps els ha fet desistir, han arribat fins al Llac d’Estats.
Avui he llegit poquet, fins a la pàgina 543.

DIMARTS DIA 12 D’AGOST DE 2008

Avui es la Festa del Càmping. Al matí hem anat a fer Rafting. En David Pascual m’informa per sms del bàsquet Espanya - Xina.
Ens ho passem de conya, el nostre monitor (Charly) es simpàtic i ens fa pencar de valent. Quan tornem a terra en David m’informa que Espanya ha guanyat a la pròrroga.
A la tarda excursió a Tirvia a buscar les coques per la nit i preparació de l’Aigua de València, que ja es esperada per la gent. El temps està insegur, sembla que vol ploure, però al final no ho fa i l’Aigua de València es tot un èxit.
Els “Esquitx” repeteixen quasi peça per peça el concert de l’any passat, amb l’afegit del chiqui-chiqui que lògicament no podia faltar-hi.
A les tres de la matinada tothom a dormir.
Avui he llegit fina a la pàgina 578.

DIMECRES DIA 13 D’AGOST DE 2008

Amb en Jordi Iserte fill i una noia de Mataró (Txell) ens hem anat a Andorra. Poca gent, algunes compres i així matem el dia.
A nit ens acostem amb la Maite al concert d’Acordions que fan a Ribera. Les nenes toquen bé però l’acústica del pavelló i la xerrameca del veïns els hi juguen una mala passada, mentre el Barça apallissava al Wisla Cracòvia a la prèvia de la Champions (4-0)
Avui he fet campana de lectura.

DIJOUS DIA 14 D’AGOST DE 2008

Aquesta nit ha plogut i el so de la pluja s’ha barrejat amb els roncs dels veïns de darrera. Havien dit d’anar al Llac de Montcortès i Peramea. Dubtem de si fer-ho ja que el dia està molt tonto. Al final ens hi arribem. A Peramea juguem una mica a bàsquet amb una cistella que hi ha a la plaça del poble i emulem al dream-team.
De tant en tant espurneja però ens ho passem molt be.
A la tarda torna a ploure tot i que cap al tard s’obre el dia i surt una mica el sol.
Avui he llegit fina a la pàgina 625. Aquest llibre tot i no ser tant bo com “Els Pilars de la Terra” enganxa força.

DIVENDRES DIA 15 D’AGOST DE 2008

“Friday on my mind” deia David Bowie en el seu PinUps. Així que ja som a divendres. Per tant hem fet panxing al matí.
Hem despedit en Jordi i la Maite que ja han acabat les vacances i baixen cap a Barcelona. Per no posar-nos melancòlics hem anat amb en Pere i la Nuri a dinar a Cal Juquim a Espot, Olla Pallaresa que bona!!! I a la tarda amb el Miguel i ells hem pujat al Pla de Nègua.
Feia una rasca considerable, les temperatures han baixat i fins i tot aquest matí hi havia neu al Pic de l’Orri. Deu n’hi do del fred que fa.
Avui he llegit fina a la pàgina 687, ja porto més de mig llibre.

DISSABTE DIA 16 D’AGOST DE 2008

Fa fresqueta, el dia es lleva rúfol. Pugem a les Bordes de Noarre. Quatre fotos, un bocata i avall a veure el bàsquet. Pallissa d’USA a Espanya, sense contemplacions, ho hem vist a la bungalow d´en Pere Mena.
Aquest matí ens ha visitat la Carme i el seu marit l’Óscar, son un parella que coneixíem de fa uns anys. L’any passat no varen pujar doncs tingueren una nena molt simpàtica que es diu Aina, tot i que per les mateixes dates el pare de l’Óscar va morir en un accident de moto. Els dos nens (Biel i Pol) han crescut i quasi no els coneixíem.
Anem a dormir aviat. Hi ha més gent al Bar veient el Barça contra el Boca Juniors que a la carpa jugant al bingo.
Avui he llegit fins a la pàgina 711.

DIUMENGE DIA 17 D’AGOST DE 2008

Avui dia de despedides, en Lluís ja torna a Sant Feliu, nosaltres hem anat als Llacs de Campirme. Deu n’hi do la caminadeta. Sortim a les 7 del Càmping i a ¾ de vuit comencem a caminar.
Fins a les bordes de Perafita anem molt be, però a la sortida el camí es perd i cal remuntar el riuet que baixa dels llacs, sabem on hem d’anar però costa de seguir el sender.
Arribem a un pla amb una cabana i allà esmorzem. Es ¼ d’onze. La cabanya té una petita estufa de llenya perquè els pastors s’hi puguin escalfar i una petita tarima que fa les funcions de llitera.
Seguim remuntant el riu i sobre les dotze arribem a l’Estany de Soliguera (2218m). Descansem una mica i vorejant l’estany pugem fins a un altre llac més petit i des d’aquest a l’Estany Gran de Campirme (2310m). Aquest estany es solitari i a una alçada considerable. Allà divisem una manada de trencalòs, sembla que tenen algun animal mort perquè s concentren tots en una vessant dels pics que envolten el llac.
Després de les fotos de rigor, baixem al primer llac, on dinem i com que el temps no està massa fi, encara que no plou, decidim començar a baixar.
A les bordes de Perafita ja hi fa sol i apreta de valent.
Son les 6 de la tarda quan arribem al Càmping. Una dutxa, una cervesa, la Paqui (Coca-Cola) i com nous altre cop. L’excursió ens ha agradat molt i ho hem passat molt bé.
Sopem a la Bungalow d’en Pedro Herruzo i la Teresa, tot ja comença a tenir un aire de comiat (marxen demà) i després anem a Ribera de Cardós a sentir un concert de piano i acordió amb la Roser Gabriel la filla petita de l’Hotel La Ribera. Ho fa molt be, el lloc (plaça Major) es acollidor i ple com un ou.
Amb tanta activitat avui hem fet campana de lectura.

DILLUNS DIA 18 D’AGOST DE 2008

Demà ja marxem, al matí ens dediquem a fer una mica de relax, endreçar i guardar coses i arribar-nos al Pont de Borito a fer quatre fotos. Les vacances sense el Pont de Borito, no son vacances.
A la tarda amb en Pere i la Nuri i el Miguel i l’Amàlia ens hem acostat fins a Alins. Hem vist una exposició de quadres fets amb flors, molt bonica i ens hem enfilat fins a la Torre de les Bruixes.
Sopem a la Braseria del Càmping, es la despedida conjunta de les vacances.
Avui he llegit fins a la pàgina 775

DIMARTS DIA 19 D’AGOST DE 2008

Desmontada i tornada a casa. Ens despedim de la gent que queda al càmping, fem les darreres compres a Ainet i a 2/4 de dues enfilem camí cap a casa.
S’ha acabat.
Llegit fins a la pàgina 783, la resta caldrà fer-ho a casa.

La lectura del llibre a casa ha anat de la següent manera:

Dimecres dia 20 fins a la pàgina 835.
Dijous dia 21 fins a la pàgina 986.
Divendres dia 22 fins a la pàgina 1081.
Dissabte dia 23 fins a la pàgina 1181.
Diumenge dia 24 fins al final (1258). S’ha acabat.